Ar
En
Ru
ورود

بازدید معاون وزیر ارتباطات از غرفه شهید قندی

14:35 1402/08/11

بازدید معاون وزیر ارتباطات از غرفه شهید قندی


معاون وزیر ارتباطات و فناوری و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت از غرفه ی کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد در رویداد ایران دیجیتال بازدد کرد . دکتر امیر محمدزاده لاجوردی ، با حضور در غرفه شهید قندی سوالهایی در زمینه فیبر نوری ، کابلهای دریایی و دیگر تولیدات شهید قندی پرسید که توسط مدیر فروش پاسخ داده شد.

این رویداد دو روزه با عنوان "توسعه زیرساخت ها ، اقتصاد شبکه و هوشمندسازی" در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو ی تهران از سه شنبه 9 آبان ماه آغاز به کار کرد . در چهارمین رویداد ایران دیجیتال که به همت گروه علمی - تحلیلی طیف ( موسسه پزوهشی و توسعه ای فاوا تک ) برگزار شد ، مدیران ارشد و فعالانی که بطور جدی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت میکنند حضور داشتند . علاوه بر شرکت کابل شهید قندی یزد ، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ، همراه اول ، ایرانسل ، پیشگامان ، صبانت ، مبین نت ، ارگ جدید و.. با برپایی غرفه و پنل تولیدات و خدمات خود را در معرض نمایش گذاشتند .

این رویداد همچنین شامل چهار سمینار تخصصی با موضوع مدل اقتصادی توسعه ارتباطات ، تحلیل سیاست ها و عوامل موثر بر کیفیت اینترنت در کشور ، واگذاری باند فرکانسی 3500 مگاهرتز و چشم انداز توسعه نسل پنجم تلفن همراه و هوشمندسازی مصرف انرژی با تاکید بر حوزه گاز و برق هم بود.

دبیر چهارمین رویداد ایران دیجیتال با تاکید بر اهمیت صنعت ICT گفت : با برگزاری این رویداد بدنبال گفتگوی فعالان این حوزه هستیم . محمد کشوری افزود : توسعه نسل پنجم اینترنت سیار ، چگونگی رسیدن فیبر نوری به مشتری ، کیفیت شبکه و همچنین اینترنت اشیا از جمله اهداف اصلی ایت رویداد است.

کشوری گفت : مسئله فیبر نوری یکی از مسائل مهم است که حوزه فناوری کشور با آن روبروست و تاکید کرد : اتفاقی که در حال حاضر در جهت رشد پروژه فیبر نوری در کشور رخ میدهد اتفاق موثری است . دبیر چهارمین رویداد ایران دیجیتال افزود : هم اکنون 80درصد ترافیک اینترنت دنیا حول محور ویدئو میچرخد اما این رقم در ایران بسیار پائین است که باید برای آن چاره اندیشید.

مسئول اجرایی نمایشگاه هم گفت : در نمایشگاه دو روزه ایران دیجیتال صبح و بعد از ظهر نشست های تخصصی برگزار و متخصصان و مدیران ارشد و میهمانانی از شرکت های هوشمندسازی برق و گاز حضور داشتند . امیرحسین دهقان افزود : همچنین میهمانانی در زمینه آی سی تی از مشهد ، کرمانشاه ، کرمان ، سیستان و بلوچستان و ارومیه با حضور در سمینار ها در حوزه تخصصی و بروزترین دستاورد ها در زمینه آی سی تی سخن گفتند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز از جمله سخنرانان رویداد ایران دیجیتال بود . دکتر امیر محمدزاده لاچوردی در سخنانش در آمفی تئاتر مجموعه بوستان گفتگو گفت : هدف ما اصلاح مدل تعرفه ای میان تعرفه های اینترنت ثابت و سیار است ، تا این فاصله باعث افزایش اتصال کاربران در شبکه ثابت شود .

وی با اشاره به اینکه لایه دسترسی اصلاح الگوی مصرف در دستور کار وزارت ارتباطات است گفت : 80 درصد ترافیک ما روی شبکه سیار است که برای ما چالش هایی ایجاد کرده است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری افزود : بار ترافیکی کاربران ما کاملا بر شبکه سیار است ، بنابراین توسعه شبکه ثابت یکی از کارهایی است که ما در لایه دسترسی در حال انجام آن هستیم.

وی با اشاره به محتوا به عنوان بخشی از شبکه ملی اطلاعات گفت : فعلا در معماری سند کلان این شبکه فقط زیر ساخت ارائه خدمات و سرویس ها مطرح است.

لاجوردی در خصوص ظرفیا شبکه انتقال در کشور هم تصریح کرد : ظرفیا شبکه انتقال ما تا پایان سال چاری دو برابر می شود و به 72 ترابیت بر ثانیه می رسد . همچنین در شبکه IP تا پایان سال شاهد افزایش 50 درصدی ظرفیت شبکه خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری در حاشیه سخنرانی خود در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شهید قندی گفت : کیفیت محصولات و بخصوص کابلهای مصرفی مورد تاکید و در اولویت ماست . رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به سوال در خصوص علت تاخیر در تعهدات مالی شرکت مخابرات به شرکت شهید قندی گفت : ما هم اکنون با مشکلات مالی روبرو هستیم که دلیل آن به سالهای قبل بر می گردد اما در تلاشیم این مشکلات را حل کنیم و اثبات کرده ایم که توان و آمادگی کامل برای حمایت از شرکت های تولیدی داخلی را داریم. وی همچنین به خبرنگار شهید قندی گفت : 70 درصد شبکه انتقال ما که ظرفیت آن درحال دو برابر شدن است ، از تجهیزات داخلی استفاده کرده ایم و معاونت نوآوری شرکت مخابرات در حال تلاش شبانه روزی است تا از شرکت های داخلی حمایت کند. وی تاکید کرد : از شرکت هایی که کیفیت تولیدات آنها بالا باشد ، حمایت می کنیم .

دکتر لاچوردی همچنین گفت : معاونت نوآوری مخابرات در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار ، اکوسیستم و زیست بومی که در این حوزه وجود دارد از جمله تولید مواد اولیه همچون داکت ، میکروداکت ، تیرینچر ، مودم و فیبر را هدایت می کند تا از تولیدات داخلی استفاده شود .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری همچنین اعلام کرد در حال تهیه مدلی در کمیسیون تنظیم مقررات هستیم تا در خصوص تعرفه ها ، برای شرکتهایی که از محصولات داخلی استفاده میکنند ، تفاوت هایی را قائل شویم.

چهارمین رویداد دو روزه ایران دیجیتال عصر چهارشنبه 10 آبان ماه به کار خود پایان داد.